Een klacht? Bespreek het met uw huisarts

 

Wanneer u een klacht heeft horen wij dit graag. Wij vinden het prettig als U dit rechtstreeks met de huisarts bespreekt, wij maken hier graag tijd voor vrij op het spreekuur.

Mocht U het prettiger vinden uw klacht op schrift te stellen,dan kunt u dit via het klachtenformulier bij ons melden, wij nemen hierna zo snel mogelijk contact met u op.

 

 

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.(zie hyperlink op deze website). De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl, te vinden via hyperlink op deze website.